Bu Blogda Ara

15 Şubat 2012 Çarşamba

YAKIT SİSTEMİ

       Yakıt sisteminin görevi silindire Yakıt + Hava karışımını almaktır. Bu olay emme zamanında gerçekleşir.Benzinle ve Lpg ile çalışan motorlar için bu böyledir.

        Motorinle çalışan diesel motorlarda emme zamanında silindire sadece hava emilir, sıkıştırma zamanında sıkıştırılır ve yakıt enjeksiyon pompasıyla enjektörlere pompalanan motorin, enjektörler yardımı ile sıkışan havanın içine yakıtı verdiği anda ateşleme meydana gelir.(Sınav sorusu)


                                   YAKIT SİSTEMİNİN PARÇALARI

1. Yakıt Deposu : Aracın belli km gidebileceği kadar yakıtı içerisinde bulundurur.
2. Yakıt Filtresi : Yakıt deposu ile yakıt pompası arasındadır. Yakıtı filtre ederek temizler.
3. Benzin Otomatiği : Depodan karbüratöre yakıt pompalar.
4. Karbüratör : Yakıt ile havanın (1/15 oranında) oranlarını ayarlayıp, silindire gönderir.
5. Emme Manifoldu : Karbüratörde ayarlanmış olan karışımı silindire taşıyan borulardır.
6. Hava Filtresi : Motora girecek olan havayı temizler.

Yakıt sisteminde bir tane ayar vardır. Ona da RELANTİ ayarı denir.

                                             RELANTİ NEDİR?

Ayak gaz pedalından çekildikten sonra motorun boşta çalıştığı konuma relanti (rölanti) denir. 

Kirlenmiş Hava Filtresi basınçlı hava ile temizlenir.

En ideal yakıt hava oranı 1/15 tir. Fakat soğuk havalarda yakıtın daha çok havanın daha az (zengin karışım) olarak çalışmasına yardımcı olan JİKLE teli vardır. Fakat araç çalıştıktan sonra jikle teli tekrar eski konumuna getirilir. Çünkü sürekli zengin karışımla çalıştırırsak yakıt sarfiyatı çok artar.

Yakıt Sisteminde Bilmeniz Gereken Diğer Bilgiler

- Aracın soğuk havalarda zengin karışımla çalışmasını sağlayan devre jikle devresidir.

- Jikle teli uzun süre çekili unutulursa yakıt sarfiyatı artar, Motor çabuk ısındığı için motorda boğulmaya sebep olur ve araç stop eder.
- Boğulmuş bir motor da, gaz pedalının sonuna kadar basılarak marş yapılır.
- Araç kış şartlarına hazırlanırken otomatik jikle ve hava filtresi kışlık konuma alınmalıdır.
- Motor ısınınca stop ediyorsa bakılacak yer karbüratördür. Çünkü yakıt hava karımının oranlarını karbüratör ayarladığı için motor ısınıp stop ettiyse jikle teli açık unutulma ihtimali olabilir diye.
- Yanmış gazların sesini azaltan parçaya eksoz susturucu denir. (sınav sorusu)
- En ideal vites değiştirme devri 3000 devirdir.
- Kontak anahtarını açtıktan sonra, enjeksiyon uyarı lambasının sönmesi beklenir, sonra marş yapılır.
- Katalitik konvertör bulunan araçlarda kurşunsuz benzin kullanılmalıdır.


                                               Katalitik Konvertör

Katalitik konvertörün görevi eksoz emisyonunu sağlamaktır.( 11 şubat 2012 sınav sorusu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder