Bu Blogda Ara

15 Şubat 2012 Çarşamba

YAĞLAMA SİSTEMİ

 YAĞLAMA SİSTEMİNİN GÖREVİ NEDİR

Yağlama sistemi, araçtaki sürekli hareket eden parçaların sürtünmeden dolayı meydana gelecek aşınmalarını önlemektir.

YAĞLAMA SİSTEMİNİN PARÇALARI

1. Karter : Motorun alt tarafını kapatarak hareketli parçaların dış etkilerden korunmasını sağlar ve motor yağına depoluk eder.
2. Yağ çubuğu : Karterdeki Yağın seviyesini ölçmek için kullanılır. Yağ seviyesi bu çubuğun 2 çizgisinin ortasında olmalıdır.
3. Yağ Filtresi : Motorda kullanılan yağı filtre ederek, yağın yabancı maddelerden arınmasını sağlar. Yağ filtresi 
                         2 yağ değişiminde bir değiştirilir. Yani bir seferinde değiştirilmez diğerinde mutlaka değiştirilir.
4. Yağ pompası: Karterden çektiği yağı motora gönderir.
5. Yağ Müşiri : Araç çalışınca motorda yağlama işleminin başlayıp başlamadığını bize göstergeden belli eder.
                        Eğer yağlama olmuyorsa yağ göstergesinin ışığı sönmez, yağ müşiri arızalanmışyada yağ 
                         kalmamış demektir. Hemen stop edilir ve araca yağ koyulur.
6. Yağ Göstergesi : Karterdeki yağ miktarının seviyesini gösterir
7. Subap Muhafaza Kapağı = Külbütör Kapağı: Motor yağı buradan koyulur.

                                           VİSKOSTE NE DEMEKTİR

Viskoste, yağın akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Viskostesi yüksek bir yağ daha uzun süre dayandığı için daha çok tercih edilir.


     Yağ değişimi yağılacağı zaman motorun sıcak lmasına dikkat edilir. Sebebi, Yağ sıcakken daha akışkan olduğu için.
      Yağ seviyesine günlük bakılması gerekir.

Yağlama Sisteminin Görevleri :

1. Motorun soğutulmasına yardımcı olur.
2. Çalışan parçaların temizliğini yapar.
3. Motor kompresyonunu artırır.

                          Kompresyon Nedir
Silindirdeki yakıt hava karışımının iyi sıkıştırılması olayıdır.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder