Bu Blogda Ara

15 Şubat 2012 Çarşamba

ATEŞLEME SİSTEMİ

PARÇALARI : Akümülatör
                          Buji
                          Kontak Anahtarı
                          Endüksiyon Bobini
                          Distribütör

Akünün Görevi:  Motora ilk hareket için, marş motoruna elektrik vermek.

Bujinin Görevi : Silindirde sıkıştırılmış Yakıt + Hava karışımını ateşlemek.

Kontak Anahtarı: Elektrik devresini açıp kapatmak.(Tıpkı bir elektrik düğmesi gibi)


Endüksiyon Bobini: Akünün 12 Voltluk akımını 15.000-25.000 Volta çıkarmaktır. İyi bir yanma için gereklidir.

Distribütör : Bujilere elektrik akımı dağıtır. Kendi üzerinde 3 parçası vardır. Platin, Kondansatör      ve Tevzi Makarası.

- Buji ve Platin belli km sonunda değiştirilmezse ateşleme olmaz.
- Kontak Anahtarı ateşleme konumunda unutulursa, endüksiyon bobini ve platin yanar.
- Marş sistemi, motoru döndürüyor, fakat araç çalışmıyorsa ateşleme sisteminde veya yakıt   sisteminde bir sorun var demektir, zorlarsak akü boşalır.
- Buji kablolarından 1 tanesi çıkmış ise, motor tekleyerek ve sarsıntılı çalışır.
- Araç su birikintisinden geçip ıslandıysa ve çalışmıyorsa, stop edip, ateşleme sisteminin parçaları kurutulur.
- Elektronik ateşleme sisteminin avantajı, Buji çakma voltajı yüksektir, yakıt tasarrufu sağlar.
- Ateşleme sisteminde 3 tane ayar vardır: Buji, Platin ve Avans ayarı


                                             AKÜMÜLATÖR


Akü, içerisinde elektrolit bulunur. Elektrolit, saf su ile sülfirik asitin reaksiyonu ile meydana gelir.
Akünün içindeki elektrolit miktarı azalmış görünüyorsa, bunun anlamı içindeki saf su azalmış demektir, derhal saf su ilave edilmelidir. İlave edilecek saf su Plakaların 1 cm üzerine kadar konulmalıdır. Sınavlarda bu soru larak karşınıza çıkar. 


Akünün (+) kutup başı, (-) kutup başından daha kalındır.
Akünün (+) kutup başı ile(-) kutup başı madeni bir tel ile bağlanacak lursa akü kısa devre olur ve patlar. O nedenle aküye, başka bir aküden takviye yapılırken,
         (+) kutup (+) kutupla, 
          (-) kutup (-) kutupla    bağlanarak takviye yapılmalıdır.


Akünün donmaması için çözüm, akü tam şarj ettirilmelidir.
Akünün eleman kapak delikleri açık tutulmalıdır. Kapalı olursa buharlaşma olur ve genleşerek aküyü patlatır.
       Sınav için, Ateşleme sistemiyle ilgili bilmeniz gerekenler bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder