Bu Blogda Ara

27 Temmuz 2013 Cumartesi

İLKYARDIM ÇANTASI HAKKINDA BİLMEDİKLERİNİZ

İlkyardım Çantasında Neler Bulunmalıdır
Araçta İlkyardım Çantası
       Karayolları Trafik Kanununa  ve buna bağlı yönetmeliğe göre tüm motorlu taşıtlarda göre tüm motorlu taşıtlarda (motosiklet, motorbisiklet, iş makinası hariç) ilkyardım çantası bulundurmak zorunludur. Traktörler de römork takılabildiği için ilkyardım çantası bulundurmak zorunda olanlar listesine alınmıştır. Yaşam kurtarmada kullanılırlar.

Araçta İlkyardım Çantasının Yeri Ve Önemi
       Bu konuda farklı öneriler bulunmaktadır. Bazı görüşlere göre sağ arka tarfta cam ile koltuk arasında; Bazı görüşlere göre ise sürücü koltuğunun altında bulunmalıdır. Ancak son yıllardaki yaygın görüşe göre ise ilkyardım çantasının yeri sürücünün ulaşabileceği en yakın yer olarak belirlenmiştir. Bu uygun yerin bagaj olmadığı kesindir.
       İlkyardım çantası yaşam kurtarmada kullanılacak malzemeleri içerdiğinden bulundurulması son derece önemli ve zorunludur. İlkyardımcının en büyük yardımcısıdır.

İlkyardım Çantasında Bulunması Gereken Malzemeler ve Miktarları
       İlkyardım çantasının malzeme miktarı hiç bir zaman için aracın büyüklüğüne göre ayarlanmaz. Araçta taşınan yolcu sayısına göre belirlenir. Ne tür malzemelerin olması gerektiği konusunda dafarklı listeler olmakla beraber, 26 Eylül 2006 - 26.301 sayılı yönetmeliğe göre :
- 3 adet üçgen sargı bezi : kırık, çıkık ve burkulmada kolu askıya almak için, ayrıca el, ayak ve baş sargısı olarak kullanmak için.

- 10x10 cm 50'lik bir kutu sargı bezi : yaraları kapatmak için
- 2 adet Büyük Sargı Bezi :yaraları sarmak için
- 1 adet antiseptik solüsyon : Yaraları temizlemek için
- 1 adet flaster gazlı bezi : Sargıyı sabitlemek için
- 10 adet çengelli iğne : Sargıların bitim yerlerinde ve turnike kağıdını yakaya tutturmak için.
- 1 adet küçük makas : Çamaşırları kesmek için
- 1 adet esmark bandajı : Çıkık, burkulma ve kanamada
- 1 adet turnike : Kanamayı durdurmak için.
- 10 adet yara bandı : Küçük yaralanmalar için.
- 1 adet alüminyum yanık örtüsü
- 2 çift eldiven
- 1 adet el feneri

Ayrıca : Liste dışında kalan pamuk, amonyak, sıvıyağ, aspirin, hava yolu borusu solunum maskesi, kurşun kalem, not defteri, ilkyardım rehberinde bulundurulursa iyi olur.
       Burdan da anlaşıldığı gibi artık ilkyardım çantasında tentürdiyot ve oksijenli su bulundurulmamaktadır. Bu malzemeler listeden çıkarılmıştır. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün tentürdiyotu listeden çıkarmasının sebebi ise, açık yaranın üzerine sürüldüğü zaman mikroplarla birlikte canlı hücrelerin ölmesi ve bu sebeple yaranın geç iyileşmesidir. Oksijenli su da bazı ilkyardımcılar tarafından yanlış kullanılarak iç organların açıldığı büyük ve derin yaralara değdiğinden bu organlara zarar verdiği için her ikisi de listeden çıkarılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder