Bu Blogda Ara

18 Şubat 2012 Cumartesi

Lastik Hava Basıncı

Araçlarda Lastik Hava Basıncı Düşük Olursa
- Lastik kenarlardan aşınma yapar
- Yakıt sarfiyatı artar
- Direksiyon zor döner

Araçlarda Lastik Hava basıncı Yüksek Olursa
- Lastik orta kısımdan aşınır 
-Fren performansı azalır.

Lastiklerde Balanssızlık Varsa 
- Lastiklerden biri eski, diğeri yeni ise 
- Hava basınçları eşit değilse
- Rot balansda dengesizlik var ise

Araç bir tarafa çeker, direksiyoda belli km sonunda titremeler meydana gelir. 

 DİKKAT!   Sınavda çıkabilir...

Lastik değiştirirken yapılacak işlem sırası şöyledir:
1. Aracı hareket etmemesi için gerekli güvenlik önlemleri alınır. (Kontak kapatılır, el freni çekilir,lastiklere takoz koyulur)
2. Jant kapağı çıkarılır
3. Bijon somunları gevşetilir
4. Kriko ile araç kaldırılır
5. Bijon somunları sökülür

Yeni Lastik Takılırken 
Yukardaki işlemler sondan başa doğru takip edilerek yapılır. 

Önemli Bilgiler

- İç lastiği bulunmayan lastiklere Dubleks Lastik denir.
- Isıdan dolayı lastiklerin hava basıncı fazlalaşmış ise, lastikler olduğu basınçta bırakılır. 
- Lastiklerin biri dubleks, diğeri şamriyelli lastik ise, araç bir tarafa doğru çeker.
- Karlı havalarda zincir takarken, çekici lastiklerin ikisine takılır.
- lastikler araca binmeden her defasında kontrol edilir.
- Lastiklerin üzerinde bulunan rakamlar, lastiğin ebatlarını gösterir. 
- lastik değiştirileceği zaman el freni çekilir.
- Bijonların temizliği kuru bezle yapılır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder