Bu Blogda Ara

18 Şubat 2012 Cumartesi

FREN SİSTEMİ

Fren Sisteminin Görevi
- Aracın hızını azaltmak
- Aracı durdurmak
- Duran aracı sabitlemek

Fren 2 çeşittir
- El freni
- Ayak Freni

Kompresyon Nedir

Bulunduğumuz vitesten bir alt vitese geçince basınç araçta yavaşlatma meydana getirir. Buna kompresyon denir.Motor Kompresyonunun görevi ve etkisi taşıtı yavaşlatmaktır.

ABS Fren Sistemi Direksiyon hakimiyetini kolaylaştırır.
ASR Fren Sistemi ise patinajı önler

Dikkat sınavlarda bu konu ile ilgili soru her zaman çıkıyor. Aşağıdaki dipnotları dikkatle okuyunuz

- Frenleme sisteminde hidrolik seviyesi günlük bakımda kontrol edimelidir.
- Fren pedalında titreme varsa disk yüzeyi bozulmuştur.
- Frenle ilgili bütün bakımlar günlük yapılmalıdır. Günlük bakım cevap seçeneği işaretlenir.
- Frene basıldığında tutmuyorsa, fren yeterince sertleşmiyorsa sistemde hava var demektir.
- Etkili bir frenleme omuyorsa disk veya kampana yüzeyi ısınmış demektir.
- Diskli frenin kampanalı frene göre avantajı daha çabuk soğumasıdır.
- Fren ayarlarının sıkı olması yakıt sarfiyatını artırır.
- Hidrovak vakum hortumu patlak ise, fren pedalı sertleşir ve fren tutmaz.
- Araç hareket halindeyken kontak kapatılmaz. Kapatılırsa fren pedalı sertleşir, fren şişer.
- Soğuk havalarda el freni çekili bırakılmamalıdır. Bırakılırsa, Balatalar donarak kampanaya yapışır.
- Havalı fren sisteminde günlük bakımda hava tankında oluşan su musluğundan akıtılarak boşaltılmalıdır.
- El freni çekili vaziyette araç hareket ettirilirse Balatalar ısınır ve yanar.
El Freni İkaz Lambası

El freni ikaz lambası yanıyorsa Bunun 2 sebebi vardır.
1. Ya el freni çekili unutulup araç hareket ettirilmiştir
2. Ya da hidrolik seviyesi azalmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder